Sunday, August 14, 2011

laager

waaau, ei oskagi kuidagi alustada, aga kohanemislaager kestis 3 päeva.. Põhimõtteliselt olid seal kõik vahetusõpilased, kes tulid Rootsi ehk ameeriklased, sakslased, prantslased, jaapanlased jne. Suhtlesin eelkõige ameeriklaste, sakslaste ja ühe üksiku austraallasega, sest nad tajusid inglise keelt.
3 päeva ainult inglise keeles suhelda oli üpriski imelik... ütleks et selle 3 päevaga õppisin ma rohkem, kui aastaga Eestis. Sama ütleks Rootsi keele kohta, olen ainult päeva olnud uues kodus ja juba hakkab keel vaikselt külge. Muidugi kipuvad ka need rootslaste väljendid külge jääma, nagu näiteks: Jaha? (see on kas tõesti? eesti keeles), kerged soome ju-ju-d ning peamiselt sõnade järjekord. Otsetõlkes ei saa mitte midagi öelda, enamasti käib see rääkimine nii: Oled mänginud korvpalli? Kaua mänginud sa oled?...
Laagris mängisime erinevaid Rootsi mänge ning mis peamine, söökla oli paradiis... reaalselt võta palju tahad ja söö mida tahad. Seega toidud olid head.
Elasime Stockholmi kõrval, jõe ääres. Tegin mõningad pildid ka, mis on arvatavasti postituse all. Mulle see pleiss väga võõras polnud, sest Rootsi on ikkagi Eesti naaber, aga austraallane (Ari) ei saanud mitte midagi aru, ta arvas, et õunamahl oli vein ja ei julgenud seda juua.
Tegime viimasel õhtul sauna ka, 80 kraadi oli sees, minu ja soomlaste jaoks oli see vähe, aga prantslased ja Ari kirusid, et kas me peamegi piinlema siin niimoodi? Muidugi huumoriga oli see öeldud, sest terve laager oli lõbus ja mõnus. Lõpuks leilitasime kõik sakslased ja prantslased ikkagi välja, aga neile meeldis saun. Ari arvas, et ta ei higista enam kunagi. Ma ei oskagi midagi rohkemat rääkida, seal toimus nii palju erinevat, et raske kõike kirja panna.

AAAA muide, minu kaameras polnud inimestest pilte, aga neid peaks ka tohhuijaa olema. kui need ülesse lastakse, siis lisan kõik hops hops siia.










2 comments: